Defekt esetén, azért ne essünk kétségbe!
Sajnos manapság a legtöbb modern gépjármű nem rendelkezik pótkerékkel és hozzá tartozó szerelő készlettel. A gumiabroncsok növekvő méretéből adódóan a helykapacitás növelése érdekében a gyártók inkább a defektjavító készletet részesítik előnyben, viszont ennek használata után a gumiszerelők nem is foglalkoznak az abroncs javításával, a belső defekthab kitakarítása miatt. Így egy egyszerű szög által keletkezett luk javítása helyett többnyire új abroncsokat kell vásárolnunk.
De akkor mit tudunk tenni egy menet közbeni defekt esetén?
A legfontosabb, hogy keressünk egy hozzánk közel eső biztonságos félreálló parkolót, ahol a javítási folyamatot a legbiztonságosabban el tudjuk végezni. A gumikár felmérése alapján, hozzunk döntést, hogy a kereket magunk akarjuk cserélni vagy esetleg mobilgumis szakemberre bízzuk a dolgot.

A mobilgumis szolgáltatás egy kényelmes megoldás, de nem a leggyorsabb!
Ez időben biztosan hosszabb várakozást jelent mintha magunk cseréljük ki a kereket, viszont helyben a legtöbb problémát meg tudja oldani, illetve ha a kerékabroncs javíthatatlan, cseregumit is tud hozni!
Többnyire 30-60 percen belül kiérkeznek, és kerekenként további 30 perc a sérült abroncs javítása.

De mi a pontos menete a kerékcserének, ha mégis magunk szeretnénk elvégezni?
Az idősebb korosztály számára ez biztosan nem jelent gondot, ugyanis az Ő idejükben nem is volt más megoldás. A fiatalabbaknak már inkább kihívást jelenthet egy kerékcsere, ugyanis manapság már ez nem része a jogosítvány megszerzésekor a műszaki felkészülésnek.

Tanácsolt lépések kerékcserénél:
- Ellenőrizzük a pótkerék meglétét és állapotát
- Ellenőrizzük a szereléshez szükséges szerszámok, emelő, kerékőr meglétét
- Rögzítsük a gépjárművet egy biztonságos félreeső helyen kézifékkel és kerék ékkel
- lazítsuk fel a sérült kerekünk rögzítő csavarjait
- Helyezzük az emelőt a megfelelő emelési pozícióba és emeljük meg a gépkocsit
- Amikor a kerék a levegőbe ér, tekerjük ki a kerékcsavarokat és vegyük le a sérült kereket
- Helyezzük fel a pótkereket úgy, hogy a furatok egyezzenek a csavarhelyekkel, illetve a felni a tehermentesítőn feküdjön fel
- Rögzítsük a felnit a csavarokkal, lehetőleg átló irányú sorrendben, és érintőre húzzuk is meg
- Engedjük le az emelőt óvatosan, figyelve a pótkerék helyén maradását
- Amikor az autó már a kerekeken áll húzzunk rá a csavarokra